Szukasz kompleksowej opieki dla całej rodziny? Zaufaj specjalistom z naszej przychodni!

Przesilenie wiosenne sprawia, że nie mamy na nic siły. Ciągle chce nam się spać, jesteśmy rozdrażnieni, cały czas zmęczeni. Niby nic nam nie dolega, ale serce kołacze, boli nas głowa, łamie nas w kościach. głowa boli, w kościach łamie. Czy takie objawy mogą zwiastować przesilenie wiosenne? Są tacy, którzy uważają, że objawy przesilenia wiosennego to świetna wymówka, by zwolnić tempo życia. Jednak przesilenie wiosenne istnieje i nawet ma medyczną nazwę - syndrom zmęczenia wiosennego.

 

PRZYCZYNY PRZESILENIA WIOSENNEGO.

Profesor James Waterhouse z Wydziału Fizjologii Manchester University uważa, że jeśli odczuwamy przesilenie wiosenne, to w dużej mierze sami jesteśmy sobie winni, bo nikt nie każe żyć nam wbrew zegarowi biologicznemu. A ten każe nam odpocząć. Najlepszymi miesiącami na urlop są, prócz listopada, marzec i kwiecień, czyli czas przesilenia wiosennego, czego większość ludzi nie chce zaakceptować.

W zimie spędzamy więcej czasu w domu, brakuje słońca a dieta jest uboższa w witaminy i minerały. Gdy nadchodzi wiosna, nasz organizm ma kłopoty i trudno mu się przestawić. Zmienna pogoda i skoki ciśnienia nie ułatwiają sytuacji.

 

OBJAWY PRZESILENIA WIOSENNEGO

Przesilenie wiosenne możemy odczuwać nawet przez kilka tygodni.

Do najbardziej charakterystycznych jego objawów należą:

 

  • osłabienie

  • senność

  • częste bóle głowy i bóle mięśni ( być może z powodu niedoboru witamin i soli mineralnych)

  • osłabienie refleksu i mięśni (za mało potasu)

  • rozdrażnienie, mniejsza odporność na stresy, bolesne skurcze mięśni (niedobór magnezu)

  • nagłe ataki zmęczenia (niedobór żelaza)

  • wypadanie włosów (brak cynku)

 

JAK ZŁAGODZIĆ OBJAWY PRZESILENIA WIOSENNEGO?

 

  • nie przepracowuj się

  • niech Twój sen trwa przynajmniej 8 godzin

  • przejdź na dietę lekkostrawną

  • pij dużo soków owocowych

  • jedz nowalijki oraz dużo świezych owoców i warzyw

  • uzupełnij dietę preparatami wielowitaminowymi

  • ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz - a przynajmniej spaceruj!

 

 

WPŁYW STYLU ŻYCIA NA PRZETRWANIE PRZESILENIA WIOSENNEGO

 

Nie zapominajmy, że na infekcje bardziej podatny jest przemęczony, niewyspany czy zestresowany organizm. Dlatego należy pilnować,

aby dobrze się wysypiać i zadbać o to by kłaść się spać w dobrze wywietrzonym pomieszczeniu. Także ciągły pośpiech, stres czy nadmiar zajęć nie służy zdrowiu. Życie w ciągłym napięciu może przyczyniać się do znacznego obniżenia odporności, a tym samym do częstszego łapania infekcji.

 

Pamiętajmy też, że śmiech to zdrowie - optymiści chorują rzadziej i szybciej powracają do zdrowia :)

 

 

 

------

ZAPRASZAMY NA KONSULTACJE W NASZEJ PRZYCHODNI MARK-MED  W KATOWICACH

Przychodnia Mark-Med / ul. Stara Kłodnicka 43, Katowice  / REJESTRACJA: 667 937 572

 

 

Niebezpieczny udar cieplny. Jakie są objawy udaru cieplnego?
Przesilenie wiosenne
20 marca 2017

Poniedziałek - piątek

8:00 - 18:00

 

NASZE USŁUGI

 

ul. Stara Kłodnicka 43

40-703 Katowice (woj.śląskie)

 

Zadzwoń do nas:

+48 (32) 7818704

+48 667937572

 

Napisz do nas:

markmed@inetia.pl

 

Pediatria i Neonatologia

Podstawowa Opieka Zdrowotna

Kardiologia

Diabetologia

Geriatria

Medycyna podróży

Medycyna pracy

Medycyna szkolna

Gabinet zabiegowy, pracownia USG

MENU

O nas

Strona główna

Kadra

Usługi

Aktualności

GODZINY OTWARCIA

KONTAKT

Jesteśmy na Facebooku! Znajdź nas i bądź na bieżąco.
Znajdź nas na twiterze

Reumatologia